Strategia de dezvoltare a reţelei de autostrăzi 2014-2018 a fost prezentată de premierul Victor Ponta, în faţa grupurilor parlamentare USL. A a propus elaborarea unui proiect de lege prin care Guvernele viitoare să fie obligate să continue proiectele începute. S-a referit la conexiunea regiunilor istorice şi asigurarea ieşirilor la graniţele spre Ungaria, Bulgaria şi Republica Moldova prin reţeaua de autostrăzi, însă coridorul Sibiu – Piteşti, care ar face legătura spre Bucureşti rămâne în stand-by, fiind luată în considerare doar legătura de la Piteşti până la Râmnicu Vâlcea.În schimb Guvernul a inclus în plan construirea unei autostrăzi de la București la Alexandria.
Ponta a declarat că anual va fi alocată construcţiei de autostrăzi o sumă cuprinsă între 750 de milioane şi un miliard de euro, Parlamentul şi Guvernul urmând să decidă în fiecare an în ce direcţie alocă această resursă suplimentară.
Potrivit acestuia, în prezent România are 500 de kilometri de autostradă, iar 230 de kilometric au fost inauguraţi în 2012 şi 2013.
“Prezint un proiect al USL, acela de a avea în mod realist o reţea de autostrăzi care să fie construită, nu doar proiectată. Am stabilit anul 2018 ca orizont posibil de realizare a acestor autostrăzi nu întâmplător 2018 – sunt 100 de ani de când România a fost unită politic, dar nu este unită ca infrastructură”, a spus Ponta.
El le-a propus parlamentarilor USL să facă un proiect de lege privind strategia de construcţie a autostrăzilor care să fie votat de Parlament şi care să rămână ca obligaţie pentru viitoarele Guverne să continue proiectele începute.
Ponta a spus că există deja finanţat, în lucru, aproape de a fi inaugurat sau în fază de licitaţie tronsonul Nădlac-Arad şi tronsonul Timişoara-Lugoj-Deva-Sibiu, care este în lucru şi din care la sfârşitul anului 2013 se dau în folosinţă încă patru tronsoane