Într-o lume în care frumuseţea este încadrată, obligat-forţat, în tiparele 90-60-90 şi oricine îndrăzneşte să nesocotească măsurătorile impuse de “vânătorii de perfecţiune” care stăpânesc podiumurile de modă din lumea întreagă este clasat, fără drept de apel, în categoria muritorilor de rând banali şi nedemni de complimente, o organizaţie care apără drepturile persoanelor cu handicap din Elveţia a gândit o campanie menită să reamintească oamenilor că frumuseţea nu înseamnă perfecţiune. Promovând mesajul “Cine este perfect? Apropie-te!”, organizaţia a creat o serie de manechine modelate după persoane reale, cu handicap, pe care le-a plasat apoi în vitrinele magazinelor de pe Bahnhofstrasse, cea mai cunoscută stradă din Zurich, pe care se află cele mai importante şi mai scumpe magazine din oraşul elveţian.
De cele mai multe ori, manechinele din vitrinele magazinelor nu sunt tocmai replici ale clienţilor veniţi la cumpărături, ele prezentând un ideal de frumuseţe fizică greu de atins. O organizaţie elveţiană pentru persoanele cu dizabilităţi a decis să reamintească oamenilor că realitatea e diferită, că frumuseţea nu se exprimă în termenii impuşi de creatorii de modă şi că perfecţiunea nu înseamnă bust de 90 centimetri, talie de 60 şi picioare lungi.
Înfiinţată în 1920, Pro Infirmis, cea mai mare organizaţie care apără drepturile persoanelor cu handicap din Elveţia şi care se recomandă independentă politic şi neutră din punct de vedere confesional, a realizat numeroase campanii în sprijinul persoanelor cu dizabilităţi. Cea mai recentă dintre acestea, pusă la punct pentru a marca Ziua Internaţională a Persoanelor cu Dizabilităţi, se numeşte “Because who is perfect? Get Closer” (“Cine e perfect? Apropie-te!”).
Organizaţia a creat o serie de manechine modelate după persoane reale, cu handicap, pe care le-a plasat apoi în vitrinele magazinelor de pe Bahn