O organizaţie elveţiană pentru persoanele cu dizabilităţi a plasat în vitrinele magazinelor o serie de manechine bazate pe persoane reale, cu handicap.
De cele mai multe ori, manechinele din vitrinele magazinelor nu sunt tocmai replici ale clienţilor veniţi la cumpărături, ele prezentând un ideal de frumuseţe fizică greu de atins. O organizaţie elveţiană pentru persoanele cu dizabilităţi a decis să reamintească oamenilor că realitatea e diferită, anunţă Huffington Post.
Pro Infirmis este cea mai mare organizaţie care apără drepturile persoanelor cu handicap din Elveţia. Înfiinţată în 1920, organizaţia care se recomandă independentă politic şi neutră din punct de vedere confesional, a realizat numeroase campanii în sprijinul persoanelor cu dizabilităţi. Cea mai recentă dintre acestea, pusă la punct pentru a marca Ziua Internaţională a Persoanelor cu Dizabilităţi, se numeşte "Because who is perfect? Get Closer" (Cine e perfect? Apropie-te).
Organizaţia a creat o serie de manechine modelate după persoane reale, cu handicap, pe care le-a plasat apoi în vitrinele magazinelor de pe Bahnhofstrasse, cea mai cunoscută stradă din Zurich, pe care se află cele mai importante şi mai scumpe magazine din oraşul elveţian. Printre participanţii la proiect se numără şi Jasmine Rechsteiner, Miss Handicap, sau Erwin Aljukic, un actor afectat de ostogeneză imperfectă.
Procesul realizării manechinelor a fost imortalizat într-un film scurt care surprinde bucuria participanţilor atunci când văd pentru prima dată manechinele modelate după silueta lor. "Să văd asta cu adevărat a fost un adevărat şoc", spune unul dintre modele. Schimbarea manechinelor în aşa fel încât să reprezinte mai exact diversitatea umană e o luptă grea, dar Pro Infirmis şi magazinele implicate în această campanie au făcut un pas înainte, iar firme ca Nordstrom, care foloseşte persoane cu diza