Galerie Foto
TIMIȘOARA. Eroare gravă din partea Inspectoratului Școlar din Timișoara la Liceul Iris, unde sunt de trei ori mai mulți copii în clasa a doua. De la începutul anului școlar, reprezentanții ISJ au aflat care este problema, dar nu au făcut nimic pentru a rezolva situația, deși părinții s-au plâns pe această temă.
Avem o problemă gravă cu clasa a doua. Aici avem 16 elevi, maximum fiind de 12 elevi, care au toate tipurile de deficiențe, și vizuale și asociate. Învățătoarea trebuei să lucreze practice în trei ritmuri, într-un fel lucrează cu un copil care are grave deficiențe de vedere, apoi în alt ritm cu un copil care are și deficiență vizuală și deficiență mentală, apoi în alt ritm cu un copil care are deficiență medie cu care trebuie să lucreze puțin mai repede. Avem o singură clasă, cu un singur învățător. Nu am știu de la începutul anului școlar că avem atât de mulți copii, ei ne-au venit mai apoi și nu putem să îi refuzăm pentru că toți sunt cu deficiențe și trebuie să învețe la școala noastră, spune directorul Liceului Iris, Dan Petnaise.
Părinți au sesizat atât conducerea școlii, cât și ISJ Timiș, iar problema a ajuns chiar și la Prefectură, toate eforturile au fost depuse pentru ca problema să fie rezolvată cât mai repede.
Nu se poate lucra la fel cu toți copii de aici, ei având diverse tipuri de probleme, e de înțeles, sunt prea mulți la un singur cadru didactic. Sperăm să se rezolve cât mai repede problema pentru că deja a trecut un semestru în care unii copii nu au învățat mai nimic, spune mama unui copil din această clasă. Conducerea școlii spune că a cerut ajutorul Inspectoratului pentru a-i aproba o clasă în plus, având în vedere că spațiu există, dar au nevoie de post, însă nimeni nu i-a ascultat.
Am făcut, de două ori, la ISJ cerere, ni s-a promis, dar tot o clasă avem. Copiii sunt și din Timiș, dar și din al