Managerul Hotelului Univers T la care acţionar unic este Consiliul Judeţean Cluj, Valentin Lungu, a prezentat rezultatele financiare obţinute de acest hotel în acest an. Potrivit lui Lungu, Univers T a reușit în 2013 să devanseze concurența situându-se, în urma analizelor, pe primele locuri în România și pe primul loc în județul Cluj la categoria de 3 stele.
„Managementul performant al hotelului a dus la depășirea indicatorilor de performanță aprobați de acționarul unic cu peste 150%. În 2013, s-a realizat pe primele 3 trimestre o creștere a gradului de ocupare la 68%, ceea ce reprezintă o creștere cu 28% față de anul precedent. Veniturile din închirierea sălilor de conferință și a altor servicii conexe au crescut cu 60% față de 2012, iar vânzările din restaurant și minibar au crescut cu 15,7%”, spune Lungu.
„Ne-am propus o creștere a veniturilor din activitățile directe cu 11% față de anul precedent și am realizat o creștere cu 21%. Toate acestea în condițiile în care nu am depășit cheltuielile previzionate, acest lucru ducând la o creștere a profitului 2012 vs. 2013 din vânzarea produselor și a serviciilor noastre”, a mai declarat Valentin Lungu, manager general Univers T.
Din punct de vedere statistic, mai mult de 50% din încasările hotelului provin din industria MICE (Meetings - Incentives - Conventions – Exhibitions, mai precis târguri, expoziții, conferințe, congrese, team-building-uri și deplasări de training), iar din acest procent peste 55% provenind din industria MICE românească, majoritatea clienților din acest an fiind din București și județele Ilfov, Prahova, Mureș, Bihor, Bistrița-Năsăud, Brașov sau Alba.
„Concret, segmentele de companii care aleg resorturi de 4-5 stele sunt mult mai înguste, iar pe segmentul firmelor care aleg hoteluri de 3 stele Univers T a fost un model. Turismul de evenimente reprezintă cel mai profitabil segment