Surse oficiale din cadrul celui mai mare exportator român afirmă că decizia de a demara proiectul autostrăzii Comarnic-Braşov şi de a amâna cu aproape zece ani construcţia celei dintre Piteşti şi Sibiu afectează competitivitatea economică a României şi transmite un semnal negativ investitorilor.
„Este o nebunie să iei în discuţie competiţia dintre cele două artere. Guvernul ignoră faptul că pe Braşov nu este un traseu validat de UE şi ignoră faptul că traseul Piteşti-Sibiu face parte dintr-un coridor internaţional. Promisiunea făcută astăzi (ieri – n. red.) în Parlament cu privire la autostrada Piteşti-Râmnicu Vâlcea şi Vâlcea-Sibiu până în 2022 a fost făcută să ne astupe gura“, au declarat surse din cadrul uzinei Dacia. Lipsa unei autostrăzi pe Valea Oltului între Piteşti şi Sibiu costă uzina Dacia anual peste 10 mil. euro, în condiţiile în care costul pe fiecare maşină transportată la export creşte cu 60 de euro pe unitate.
Viteza medie comercială pe Valea Oltului este de 37 km/h, iar dacă ar fi autostradă, indiferent de traseu, camioanele ar putea circula cu 60-80 km/h, înregistrând atât o economie de timp, cât şi de bani.
Strategia propusă de Guvern pentru construcţia de autostrăzi prezintă o diferenţă uriaşă faţă de celelalte strategii în domeniu elaborate de fostul Cabinet, şi anume este realistă şi bazată pe bani disponibili şi lucruri care pot fi făcute, nu pe poveşti nemuritoare, susţine premierul Victor Ponta.
“Nu toată lumea e fericită că trece autostrada peste tot, cei care ne critică cel mai tare sunt cei care ani de zile au făcut 40 de kilometri, 9 kilometri de autostradă pe an, dar această strategie are o uriaşă diferenţă faţă de restul strategiilor: este realistă şi bazată pe bani pe care îi avem şi pe lucruri pe care le putem face, nu pe poveşti nemuritoare, în special de la cei care au făcut 9 kilometri pe an