Am stat liniștiți o bună bucată de vreme: nimeni nu punea la îndoială construirea, cu bani europeni, cam în trei ani, a autostrăzii Pitești-Sibiu.
Cel puțin nu în public. Până acum câteva săptămâni, când, prin vocea ministrului Dan Șova, a început circoteca. Bulibășeala. Șova a dat de înțeles atunci că mai potrivită ar fi o autostradă Sibiu-Brașov. A revenit ulterior, afirmând că ambele vor fi construite în același timp (http://epitesti.ro/dan-sova-linisteste-apele-vor-fi-doua-autostrazi-catre-sibiu-inclusiv-pitesti-sibiu/). Unde mai pui că toți oficialii Argeșului aprig au trâmbițat că autostrada se va face și vom circula pe ea din 2016 (http://epitesti.ro/prefectul-sigur-ca-va-taia-panglica-la-santierul-de-construire-autostrazii-pitesti-sibiu/).
Și iar ne-am liniștit. Până ieri. Pe harta cu autostrăzi a domnului Ponta nici urmă de Pitești-Sibiu! Nu până-n 2018. E prea scumpă! A zis premierul și la București, și mai adineauri în Mioveni. Când a tras concluzia asta? Peste noapte? De autostradă tot vorbim de ani de zile! Să fim serioși! Prin urmare, ce să facem? Să ne mulțumim cu firimitura de posibilă viitoare autostradă Pitești-Râmnicu Vâlcea!
Ponta ne mai dă, totuși, de doi bani speranță: „Facem autostrada de la Pitești mai departe către Vâlcea (…) Mai departe, pentru tronsonul între Râmnicu Vâlcea și Sibiu, avem niște studii de fezabilitate care presupun o sumă atât de mare, în jur de 4, 5 miliarde de euro, care, de fapt, depășește ce bani avem noi. Noi avem 3 miliarde pentru toată România! (…) Am văzut populismul unora dintre jurnaliștii băsiști – că de ce avem către Alexandria și nu avem Sibiu-Vâlcea. Mi-ar plăcea, doar că București-Alexandria e 350 de milioane de euro, iar dincolo e 3, 5 miliarde. E „doar” o diferență de la 1 la 10!
Pentru segmentul Vâlcea-Sibiu primul lucru pe care îl facem în 2014 este actualizarea studiului de fezabi