TIMISOARA. Dupa ce a anuntat ca inchide traficul pe mai multe strazi din zona Cetate si amenajeaza doua locuri unde timisorenii sa-si poata lasa masinile, primarul Nicolae Robu o da la intors. Asa s-a gandit sa deschida circulatia auto in Piata Unirii si ‘sa marcheze’ si 150 de locuri de parcare. Cum de? Specialistii din Primaria Timisoara sunt incapabili sa gaseasca parteneri pentru amenajarea unor parcari in zona centrala a orasului.
Epopeea parcarilor subterane sau supraterane a inceput in urma cu multi ani la Timisoara. La un moment dat, Consiliul Local a stabilit ca este nevoie de o comisie formata din alesi locali care sa negocieze cu eventualii investitori. Investitori care au intarziat sa apara. In cele din urma au venit, s-au facut negocierile, s-au facut contracte. Si atat. Primarul Nicolae Robu a fost cel care a spus NU, dupa ani intregi de tatonari. A refuzat pur si simplu sa le semneze. Motivul? Ii este teama sa-si asume raspunderea si nu vrea sa fie acuzat de “interese oculte“.
CITESTE SI: Lui Nicolae Robu ii este frica sa faca parcari subterane in Timisoara. Promite insa parcari supraterane in timp record: una langa palmieri!
Dar cum a ajuns sa deschida Piata Unirii, chiar si temporar, masinilor? In 28 octombrie, cand Primaria preda amplasamentul Zonei Cetate firmei care se ocupa de reabilitare, Nicolae Robu anunta mandru ca amenajeaza cateva locuri de parcare in spatele Parcului Bratianu si pe strada Popa Sapca, pe un teren al Universitatii de Vest.
CITESTE SI: Centrul istoric al Timisoarei intra in santier: strazile se vor inchide rand pe rand, pana in 2015. FOTO!
A trecut mai bine de o luna de atunci si acele spatii arata la fel. In spatele parcului inca sunt garaje ale timisorenilor, pentru care Robu n-a iscalit inca dispozitia de demolare. Motivul? Proprietarii acestora ameninta cu instanta. Pe strada Popa Sapca