Pentru prima dată în România, o bancă introduce un serviciu de recunoaştere vocală care va fi folosit şi ca măsură suplimentară de securitate, dar şi pentru interacţiunea cu un robot de inteligenţă artificială, numit Maria. ING Bank s-a aliat cu cei de la Nuance Communications, care sunt şi în spatele Siri de la Apple.
Ce face sistemul? Are două componente. Dacă sunăm la call center-ul ING ne va răspunde automat Maria. Aceasta este creată de Nuance şi va răspunde contextual la întrebările noastre simple. Astfel, în loc de întrebări care se pot termina în da sau nu, Maria poate răspunde la lucruri cum ar fi "Vreau să-mi cumpăr maşina X. Ce trebuie să fac?". Atunci, sistemul va folosi limbajul contextual dezvoltat de Nuance, dar şi baza de date de informaţii de la ING Bank, ca să ofere clientului opţiuni. Unele dintre ele ar putea fi "Renunţă să mai cumperi atât de mult de la Carrefour în fiecare săptămână şi vei putea economisi pentru o maşină pe care să ţi-o cumperi în X luni".
Maria are un accent ardelenesc, dar va avea evident şi poticneli, ca orice sistem de inteligenţă artificială şi recunoaştere vocală. De altfel, în cadrul evenimentului de lansare, sistemul a dat impresia că nu recunoaşte expresiile exacte.
Autentificarea în cont reprezintă dictarea CNP-ului, iar apoi repetarea unei fraze fixe. CNP-ul necesită recunoaştere exactă, în timp ce fraza e un reper pentru modulaţiile vocii şi amprenta noastră vocală individuală. La CNP, sistemul ar putea să aibă probleme uneori.
Astfel, ING Bank, care are un milion de clienţi în România, 360.000 care folosesc internet banking şi 50.000 care folosesc mobilul, permite cleinţilor să îşi folosească vocea pentru autentificare. O tehnologie nouă, puţin înfricoşătoare, dar interesantă.
Răzvan Exarhu, testează asistentul personal de la ING Bank