Adidas a lansat mingea oficială a Campionatului Mondial de fotbal din 2014. ”Brazuca” are culori vii și, spun creatorii ei, se inspiră din pasiunea și trecutul Braziliei. 600 de fotbaliști au testat-o timp de doi ani și jumătate.
Un milion de fani din Brazilia au votat ca ”brazuca” să fie numele noii mingi pentru campionatul din 2014. Culorile şi designul sunt inspirate din tradiţionalele brăţări cu dorinţe pe care le poartă brazilienii (”fita do Senhor do Bonfim da Bahia”) şi scot în evidenţă energia şi veselia asociate fotbalului brazilian.
Brazuca este cea mai testată minge lansată de Adidas,trecând printr-un proces care a durat doi ani şi jumătate. Peste 600 dintre cei mai buni jucători de fotbal din lume şi 30 de echipe din 10 ţări au încercat noua minge, pentru a se asigura că se potriveşte tuturor standardelor.
Printre cluburile care au testat mingea se numără AC Milan, Bayern Munchen, Palmeiras şi Fluminese. Jucătorii care au fost implicaţi în acest proces sunt, printre alţii: Leo Messi, Iker Casillas, Bastian Schweinsteiger şi Zinedine Zidane.
De asemenea, mingea a fost deja testată în cadrul FIFA U-20 World Cup™ şi în meciul amical dintre Suedia şi Argentina din februarie 2013, dar sub un design diferit. A fost păstrată tehnologia mingilor anterioare
Tehnologia încorporată în camera balonului şi în structura exterioară mingii ”Brazuca” este aceeaşi folosită la Tango 12 (UEFA Euro 2012™), Cafusa (FIFA Confederations Cup 2013) şi a popularei mingi pentru UEFA Champions League™.
Inovaţia structurală a mingii pentru Cupa Mondială FIFA 2014 este reprezentată de 6 paneluri identice, care au o simetrie unică. Poziţionate unul lângă celalalt, panelurile au o structură de suprafaţă diferită, care oferă aderenţa, stabilitatea şi aerodinamica necesare pe teren.
Adidas furnizează mingile baloanele de la Campionatele Mond