Premierul Victor Ponta spune ca este prioritar segmentul Comarnic-Brasov intrucat are cel mai mare trafic din Romania, iar reteaua de autostrazi este gandita pentru a reuni regiunile istorice pana in 2018.
"Comarnic-Brasov e un proiect pe care il consider esential pentru aceasta guvernare si pentru tara in ansamblu. E tronsonul cu cel mai mare trafic din Romania, nu doar pentru caracteristica de turism, ca acolo merg bucuresteni in week-end, ci mai ales pentru legatura intre Ardeal si Bucuresti. Unim practic toate regiunile istorice si avem iesiri spre granitele importante, atat spre Moldova, cat si spre Ungaria si spre Bulgaria", a spus Ponta.
Prognoza traficului rutier pentru anul 2015 ne arata ca segmentele de drum cu peste 16.000 de vehicule in 24 de ore vor fi: Bucuresti-Predeal, Bucuresti-Pitesti, Bucuresti-Urziceni, Bucuresti-Ghimpati. Tronsonul Pitesti-Sibiu va avea un trafic mai mic, intre 8.000 si 16.000 de vehicule.
Pro
Decizia lui Ponta nu este privita prost de toata lumea, pentru ca o autostrada care leaga Capitala de Sibiu poate fi cu 40 km mai lunga pe Brasov, decat pe Pitesti, si ajuta si turismul.
“Din punct de vedere economic este la fel de buna varianta cu Valea Prahovei pentru ca diferente mari de kilometri nu sunt, iar aceasta sprijina turismul. O autostrada este binevenita indiferent ca e pe Valea Prahovei sau pe Valea Oltului pentru ca au acces si camioanele. Noi circulam mai mult pe Bucuresti-Brasov”, a declarat Cristian Baciucu director general Rombus Transport, parte a grupului Eurolines, firma de transport intern si international de persoane, cu un parc de 35 de autocare.
Statul a incercat si in urma cu 3 ani sa inceapa lucrarile la autostrada Comarnic-Brasov, cand licitatia a fost castigata de asocierea Vinci – Aktor insa nu a nu a fost de acord cu anumite clauze din contract. In prezent, pentru tro