Premierul Victor Ponta a prezentat, marti, care sunt autostrazile prioritare pana in anul 2018. Insa nu harta in sine este importanta, ci faptul ca aceasta strategie ascunde, de fapt, un plan bine gandit al USL si folosit de toate guvernarile anterioare.
Seful Guvernului a punctat, la inceputul discursului, ca este important pentru coalitie si pentru toata Romania sa existe "in mod realist o retea de autostrazi care sa fie construita, nu doar proiectata, si am stabilit anul 2018 ca orizont posibil de realizare a lor".
Harta Romaniei, brazdata de autostrazi - ce proiecte are Guvernul pana in 2018 (Galerie foto)
"Cred ca este un mesaj important, pe care trebuie sa-l dam oamenilor, vizavi de proiectul nostru si, de asemenea, e un mesaj pe care vrem sa-l dam tuturor, ce anume putem face. Pentru ca proiecte si harti s-au facut foarte multi inainte, (...) dar s-au facut foarte putine lucruri in mod real", a sustinut Victor Ponta.
Insa Otilia Nutu, analist la Expert Forum, arata ca premierul ar putea sa isi incalce cuvantul, avand in vedere ca proiectele puse pe harta de catre USL nu pot fi demarate inca.
Motivul invocat este ca toate guvernele Romaniei s-au angajat fata de Uniunea Europeana ca vor face un Master Plan de Transporturi si ca se vor tine de el. In plus, in cazul in care acesta nu se va face, tara noastra nu va orimi niciun ban din programul operational sectorial POS-T.
In plus, infrastructura din programul operational regional este strans legata de POS-T in exercitiul financiar 2014-2020, arata Otilia Nutu.
"Adica, nu se vor mai face niciun fel de alte reabilitari de drumuri judetene decat daca sunt intr-un fel sau altul legate de prioritatile POS-T, care vor fi cele din master plan. Acesta cuprinde cam tot transportul inter-urban (lipseste transportul naval, unde urma sa fie fa