Planurile privind construcţia de autostrăzi până în 2022, prezentat ieri de Guvern, ridică numeroase semne de întrebare. Unul ar fi că prin Alexandria (jud. Teleorman), fieful vicepremierului Liviu Dragnea, un oraş către care traficul de vehicule este destul de slab, va fi deviată autostrada care pleacă din Constanţa. Sursa: NICU DIRDIIAC
Pe de altă parte, Guvernul lasă deoparte construcţia tronsonului Sibiu – Piteşti, care ar fi putut deservi companii importante din zonă.
Una din problemele ridicate de critici este că devierea autostrăzii prin judeţul lui Livu Dragnea nu se justifică nici măcar din punct de vedere al traficului.
Costurile realizării Autostrăzii Bucureşti - Alexandria sunt estimate la 400 de milioane de euro, iar conform studiilor de trafic, aceasta are trafic de autostradă, a spus însă ieri Dan Şova, ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură de Interes Naţional şi Investiţii Străine.
El a explicat că tronsonul Bucureşti — Alexandria face parte din Autostrada Sudului, respectiv Bucureşti — Alexandria — Craiova — Calafat — Turnu Severin — Lugoj — Deva — Arad — Oradea, care se află pe Coridorul IV A. Potrivit lui Şova, Comisia Europeană îl consideră cel mai important coridor european pentru transportul de tranzit.
"Din fondurile de coeziune, unde noi avem trei miliarde de euro, nu putem finanţa decât autostrăzi care se află pe reţeaua principală a reţelei transeuropene de transport. Deci, numai acelea pot fi finanţate din coeziune. Autostrada Sudului este Bucureşti — Alexandria — Craiova — Calafat — Turnu Severin — Lugoj — Deva — Arad — Oradea. Dacă veţi vedea studiile de trafic, veţi vedea că pe Bucureşti — Alexandria — Craiova chiar există trafic de autostradă. Problema este că putem finanţa din coeziune doar ce se află pe coridoarele principale, iar Alexandria se află pe coridorul p