Săptămânalul american Newsweek, a cărui ultimă ediţie tipărită a apărut pe piaţă pe 31 decembrie 2012, devenind apoi o publicaţie exclusiv digitală, şi-ar putea relua apariţia pe hârtie la începutul anului 2014, informează The New York Times.
Newsweek şi-ar putea relua apariţia tipărită în ianuarie sau februarie, săptămânalul urmând să aibă 64 de pagini pe ediţie, a declarat Jim Impoco, redactorul-şef al Newsweek.
Potrivit lui Impoco, situaţia financiară a Newsweek ar urma să depindă mai mult de abonaţi decât de publicitate, iar cititorii vor plăti mai mult decât în trecut pentru a avea acces la materialele publicaţiei.
"Va fi un model bazat mai mult pe abonamente, mai apropiat de The Economist, decât cu ceea ce face în prezent Time Magazine", a explicat Jim Impoco. "Va fi gândit ca un produs premium", a mai spus Impoco.
Jim Impoco, care a devenit redactorul-şef al Newsweek în luna septembrie, a declarat că noul proprietar al publicaţiei (companiei IBT Media) nu are de gând să cheltuie la fel de mulţi bani ca predecesorii săi cu acest săptămânal.
El a precizat că IBT a negociat cu tipografii şi distribuitorii şi speră că Newsweek va avea un tiraj de 100.000 de exemplare în primul an de la relansarea ediţiei în print.
De când a intrat în echipa Newsweek, Impoco, fost editor al The New York Times, a făcut numeroase angajări şi urmăreşte să extindă acoperirea internaţională a publicaţiei.
Potrivit The New York Times, reîntoarcerea publicaţiei Newsweek în print este un semn pozitiv pentru industria de publishing, care se luptă să supravieţuiască în era digitală.
Fondat în 1933, de un fost jurnalist al publicaţiei Time, şi preluat de Washington Post în 1961, săptămânalul Newsweek este un nume de marcă al presei americane. Însă, în cei doi ani care au precedat deciziei de a elimina versiunea sa tipărită, Newsweek a înregi