După ce mierea de pe Valea Barcăului a ajuns pe mesele europenilor şi chiar a asiaticilor graţie ambiţiei cu care un tânăr din Sălaj a promovat, mai cu seamă la nivel internaţional, produsul, prezentat în combinaţii inedite (cu hribi, cu chili, cu cafea ori scorţişoară), a venit acum şi rândul veninului albinelor sălăjene să devină marfă de export.
Totul – printr-un proiect finanţat de Petrom, „Fabricat în Ţara lui Andrei”, prin care Fundaţia Agapis, care „exportă” mierea cu hribi şi cu alte mirodenii, unele dintre varietăţi „îndulcindu-l” chiar şi pe Prinţul Charles, va deschide, într-o comună din Sălaj, un centrul de colectare a veninului.
32.000 de euro pentru valorificarea polenului crud şi a veninului
Finanţarea este asigurată prin competiţia organizată de Petrom şi Fundaţia NESsT, care îşi propune să dezvolte afaceri sociale în 28 de comunităţi locale din România, printre care şi una din Sălaj, mai exact zona Marca. Pentru această zonă au fost înscrise în această competiţie nu mai puţin de 14 proiecte, la care se adaugă alte trei în care Marca era inclusă "la pachet" cu o comunităţi din judeţul vecin Bihor. Doar unul a fost selectat printre cele 20 de proiecte finaliste. Este vorba despre proiectul depus de Fundaţia „Agapis” care îşi propune, potrivit directorului Alin Prunean, „extinderea ariei de acţiune a afacerii sociale „Valea Barcăului” în comunităţile Marca şi Suplacu de Barcău prin dezvoltarea unui centru de colectare şi ambalare polen şi venin de albine în comuna Marca. Produsele ce urmează să fie dezvoltate sunt polen crud şi venin de albine. Ne-am propus să aducem beneficii atât pentru comunitate, cât şi pentru localnicii din mediul rural, care conform statisticilor reprezintă jumătate din populaţia activă din România”, spune Prunean.
Intreprinzătorul spune că pentru venin are deja asigurată desfacerea, toată can