Joi, 5 decembrie, CFR Călători va decide câştigătorul licitaţiei pe reparaţie şi mentenanţă a automotoarelor Săgeata Albastră, contract pe trei ani cu o valoare de până la 50 de milioane de euro. Lupta se dă în trei: concernul francez Alstom, Astra Vagoane Călători Arad, deţinută de Valer Blidar, şi Grupul Grampet al omului de afaceri Gruia Stoica.
Joi, 5 decembrie, CFR Călători va decide cui atribuie un contract pe trei ani cu o valoare maximă de 50 de milioane de euro pentru reparaţia şi mentenanţa trenurilor „Săgeata Albastră” pe care compania le operează şi care au ieşit din garanţia de 10 ani pe care constructorul Siemens a oferit-o. La licitaţie concurează firme româneşti cu un gigant străin. Românii sunt reprezentaţi de Astra Vagoane Călători, compania care a asamblşat, la Arad, trenurile Săgeata Albastră şi firme din grupului lui Gruia Stoica, omul de afaceri care a eşuat în cumpărarea CFR Marfă. Ele se luptă cu gigantul francez Alstom.
Contractul de mentenanţă se încheie pe o perioadă de trei ani, are o valoare minimă de 1 milion de euro şi una estimată maximă de 50 de milioane de euro, reparaţiile se vor desfăşura la sediul adjudecatarului iar banii provin din bugetul propriu al CFR Călători.
Comisia de Licitaţii a CFR Călători este compusă din Valentin Dorobanţu, directorul companiei, Elena Miu, director economic, Carmen Popescu, directorul de achiziţii, Gabriel Protopopu, director mentenanţă, Liviu Pescăraşu, director material rulant, Teodor Gavriş, sef serviciu automotoare, Georgeta Manole, şef serviciu achiziţii şi Nina Botezatu, şef proiect.
Automotorul Desiro SR20D, popular denumit Săgeata Albastră, este construit de Siemens Germania la uzinele Astra Vagoane Călători Arad şi circulă pe căile ferate româneşti din 2003. În total, există în exploatare un număr de 120 de garnituri d