Că fiecare se bosumflă că autostrada nu trece şi pe la el, este lăudabil. Că autostrada sau “autostrădiţa” ajunge pe la Alexandria sau Focşani nu este condamnabil, că doar nu asfaltează guvernul curtea lui Liviu Dragne sau grădina lui Marin Oprişan. Prost este că nu mai face autostrăzi pe unde trec tirurile, nici măcar pe hârtie, ci pe unde trec baronii.
Planurile premierului de construcţie de autostrăzi pân în 2018 cu proiecţii până în 2020 arată că guvernul a renunţat la construcţia autostrăzii Piteşti – Sibiu şi o va înlocui cu o autostradă Sibiu – Braşov. Astfel că, pentru a ieşi din ţară spre Nădlac, vom merge prin Ploieşti - Braşov - Sibiu şi nu prin Piteşti - Râmnicu Vâlcea - Sibiu.
E prea scumpă autostrada Sibiu - Piteşti, spune premierul Victor Ponta, construim acum un tronson până la Râmnic, restul după 2020. E scumpă este adevărat, 3 miliarde de euro, pentru că trece prin munţi. Dar ca Sibiu – Braşov (900 mil. euro) să aibă relevanţă pentru cât mai mulţi, trebuie construită şi autostrada (în parteneriat public-privat, vrea Guvernul) Comarnic - Braşov a cărei cost a fost evaluat în trecut la 2 miliarde de euro (acum 1,2 mld. euro) pentru că şi ea traversează munţii. Cum o dai, cum o întorci, tot sunt mulţi bani şi cineva trebuie să-i dea.
Însă, dacă Guvernul crede că poate construi Sibiu – Braşov cu banii de pe Sibiu – Piteşti atunci greşeşte. Autostrada Sibiu – Piteşti, scumpă sau nu, avea finanţare de la UE aşa cum sunt finanţate autostrăzile de pe coridoarele paneuropene. Sigur, finanţarea asta este şi ea limitată, se finanţează ceva până ce se ajunge la fundul sacului. Premierul are dreptate, într-un fel, să spună: dădeam pe Sibiu - Piteşti toţi banii UE, 3 miliarde de euro, şi se putea să rămânem şi cu autostrada neterminată şi fără niciun ban pentru alte proiecte. Dar autostrada Sibiu - Braşov nu are asigurată deocamdată nicio