De mai bine de 40 de ani creează păpuşi, marionete. Fiecare degeţel de la mână este făcut cu dragoste. Fiecare fir de păr care împrăştie mirosul succesului pe scena Teatrului pentru Copii şi Tineret „Colibri“ este aşezat cu atenţie. Este Norica Preduţ, cea care îmbracă păpuşa cu dragoste chiar de când foarfeca taie materialul din care o va confecţiona.
Am reîntâlnit-o pe Norica Preduţ, acel Gepetto al Teatrului „Colibri“ din Craiova, acasă la ea, în atelierul instituţiei de cultură. Este ca de fiecare dată înconjurată de păpuşile pe care le-a creat de-a lungul timpului. Pe mesele de lucru sunt aşezate diferite obiecte care unui simplu vizitator nu-i spun nimic, dar pe care creatorul le foloseşte cu dragoste pentru a sculpta un corp plăpând sau cine ştie ce parte a corpului. O ureche de măgăruş aşteaptă să fie cusută pe un costum. Într-un colţ, un prinţ aşteaptă să fie recondiţionat. A suferit un mic accident şi a venit la creatorul său să-i oblojească rănile şi să simtă din nou căldura palmelor care l-au ajutat să strălucească în lumina rampei.
O poveste din lumea basmelor
E o atmosferă aparte în atelierul Noricăi Preduţ. Pătrunzi parcă în lumea pură, fascinantă, a copilăriei, acolo unde se nasc cele mai frumoase poveşti. Te aşezi pe un scaun şi din fiecare colţ al atelierului te asaltează câte o poveste: a prinţului, a domniţei şi chiar a creatorului lor. Asculţi fascinat cum, în urmă cu 40 de ani, o tânără păşea în lumea poveştilor pentru a se prinde în cel mai serios joc, cel de creator de păpuşi.
„Încercasem la Institut, la Timişoara. Am picat. Am fost foarte dezamăgită, tristă. Se ivise un post la Teatrul de Păpuşi. Se pare că Dumnezeu îl pregătise pentru mine. M-a recomandat Vasile Buz, care fusese profesorul meu de grafică.
Întâmplarea a făcut ca doamna care lucra aici, ca sculptor de păpuşi, tot de 40 de ani, să se