ANALIZA DE JOI. Veteranele televiziunii din România mai au încă un cuvânt de spus. Emisiuni cu zeci de ani în spate, Teleenciclopedia, Viața satului, Tezaur folcloric și ProPatria țin încă sute de mii de români pe post la fiecare difuzare.
Paginademedia.ro vă prezintă, la Analiza de joi, câți români se uită la “seniorii” programelor TV și cum a evoluat audiența acestor producții de pe TVR 1 în ultimii zece ani.
Cu o piață invadată de canalele documentare, se mai uită cineva la bătrâna Teleenciclopedie? Cifrele arată că da. În ultimii patru ani, audiența programului a fost relativ constantă, de aproape 400.000 de români pe minut la fiecare difuzare, din care aproape jumătate sunt din orașe.
Performanța Teleenciclopediei este notabilă: audiența este mult peste media postului public TVR 1.
Acum zece ani, pe o piață mai puțin aglomerată decât cea a anului 2013, cifrele Teleenciclopediei erau impresionante: peste 1,1 milioane de români se uitau la program. În 2004, cota de piață se ducea spre 25%, adică unul din patru români care avea televizorul deschis se uita la minidocumentarele Teleenciclopediei.
Cine gustă Teleenciclopedia:
Dintre emisiunile cu tradiție de pe TVR 1, Viața satului este, de departe, performerul veteranilor. Programul reușește să se mențină la peste jumătate de milion de telespectatori la fiecare ediție, în condițiile în care emisiunea este difuzată duminică dimineața.
Evident, cea mai mare parte a publicului este de la țară, cei din mediul rural fiind publicul țintă.
Telespectatorul de Viața satului:
Programul de muzică populară care se identifică cu imaginea Marioarei Murărescu se apropie de audiența de la Viața satului. Anul acesta, peste 400.000 de români s-au uitat la fiecare emisiune. Și aici, ca și la Viața satului, cea mai mare parte a audienței este de la țară: puțin peste un sfert din pu