Lehamitea profesorilor de a-si preda materia la clasa contamineaza elevul, care are aceeasi lehamite in a invata. Daca profesorul nu este atasat de materia lui, atunci de ce ar fi elevul atasat de materia respectiva? Apoi oricine poate deveni cadru didatic. Indiferent cate restante ai, prin care ai dovedit ca "te doare in cot de invatatura", totusi tu primesti diploma de profesor. Acestea sunt cateva dintre explicatiile rezultatelor dezastruoase inregistrate de elevii romani la testul PISA 2012, a declarat pentru HotNews.ro Mircea Miclea, psiholog, profesor la Departamentul de Psihologie din Universitatea Babes-Bolyai si fost ministru al Educatiei.
Rezultatele testelor PISA 2012 au fost publicate marti, 3 decembrie. Romania se afla pe ultimele locuri in UE la performanta elevilor la Matematica, iar aproape 40% dintre elevii romani au dificultati sa citeasca si sa inteleaga un text. Studiul mai arata ca elevii romani sunt cel mai putin motivati dintre copiii care au luat parte la cercetare, la mare distanta de toti ceilalti. Citeste aici pe larg rezultatele studiului PISA 21012 privind starea educatiei la nivel mondial
Mircea Miclea, psiholog, profesor la Departamentul de Psihologie din Universitatea Babes-Bolyai si fost ministru al Educatiei, a explicat intr-un interviu pentru HotNews.ro care sunt principalele cauze ale contraperformatei educatiei romanesti si de ce elevii romani sunt cel mai putin motivati sa invete, dintre toti elevii care au luat parte la cercetare.
Cele mai importante declaratii:
In sistemul romanesc de invatamant, pentru a deveni profesor - oricine poate sa se inscrie la departamentul de pregatire a personalului didactic la aceasta formare psiho-pedagogica si oricine primeste diploma de a fi profesor Deci tu ai 3 examene picate la facultate, tu prin propriile tale performante ai aratat ca te