Circa 74% dintre cumpărători s-au declarat nemulţumiţi de discounturile practicate
42% din cei care au cumpărat cu această ocazie sperau la mai multe produse cu reduceri de peste 50%
După o săptămână întreagă în care retailerii s-au folosit de conceptul de Black Friday, pentru a oferi reduceri pentru produsele pe care le aveau pe stocuri, apar şi primele rezultate dinspre cumpărători.
Potrivit unui studiu realizat în mediul online, pe un eşantion de 724 de respondenţi, de către compania Exact Cercetare şi Consultanţă, peste 50% dintre cei chestionaţi au declarat că au profitat de reducerile oferite de comercianţi. Rezultatul este net superior celui de anul trecut, când la aceeaşi întrebare doar 31% au declarat că au făcut cumpărături cu ocazia Black Friday.
Numărul mediu de produse cumpărate cu ocazia Black Friday a fost de 2,3, la fel ca şi în anul anterior, însă suma medie cheltuită în acest an a fost de 935 lei, în creştere semnificativă comparativ cu anul 2012, când aceasta se situa la un nivel de 690 lei.
Un procent de 27% dintre cei care au făcut cumpărături anul acesta cu ocazia reducerilor au optat pentru produse cu preţuri cuprinse între 100 - 300 lei, în timp ce 16% au cumpărat produse al căror cost se încadrează în categoria 300 - 500 lei.
La rândul lor, 11% dintre cumpărători au achiziţionat produse cu preţuri cuprinse între 700-1.000 lei, acest procent fiind similar şi în cazul celor care au beneficiat de un buget mai mare, de peste 2.000 lei.
Cele mai cumpărate produse au fost electrocasnicele (24%), calculatoarele şi accesoriile PC (18%) şi electronicele (13%). Pentru Emag au optat 38% dintre cei care au făcut cumpărături cu ocazia Black Friday, locurile 2 şi 3 fiind ocupate de Altex şi Flanco, însă la mare distanţă de primul clasat, cu 12% şi, respectiv, 11%.
Procentele de reducere, principa