Întâmplarea a făcut ca, la Ateneu, serile de concert să se afle, în ultimele zile de toamnă, sub semnul muzicii de factură religioasă, abordată în varii forme şi modalităţi de expresie. Astfel, Studioul de muzică veche a oferit o seară aparte, „In memoriam Robert Dumitrescu“ – cel care a fost membru al ansamblului încă de la înfiinţare, compunând şi realizând, de-a lungul timpului, numeroase adaptări ale unor opusuri „de epocă“ pentru acea structură. Ani la rând membru al Orchestrei Radio, violoncelistul Robert Dumitrescu a fost atras şi de instrumentele „vechi“, cântând la viola da gamba sau la lăută, alături de colegii din Studio. Trecerea sa în lumea de dincolo a determinat readaptarea lucrărilor abordate de ansamblul în care au continuat să evolueze Georgeta Stoleriu, Verona Maier, Anca Iarosevici – formulă în care s-a derulat şi seara omagială, propunând însă şi elemente de noutate, deosebit de interesante. De exemplu, chiar în prima lucrare – Anagrama Mânăstirii Putna de Robert Dumitrescu –, celor trei muziciene li s-a alăturat violoncelistul Eugen-Bogdan Popa, integrându-se şi ca sunet şi mai ales ca manieră de cânt specificului unei asemenea creaţii în care muzica de strană sau cea de sorginte orientală se îmbină inspirat, vocea limpede a sopranei înălţându-se şi completându-se (şi) cu percuţia discretă, cu linia violei da gamba sau cu intervenţiile clavecinului. Dar Verona Maier a anunţat că Studioul a creat un Premiu „Robert Dumitrescu“, acordat pentru „preocupări în muzica veche“, conferit chitaristului Costin Soare, cel care apoi a interpretat superb, în propria sa adaptare, Sarabanda şi Giga din Suita nr. 1 pentru lăută de Bach, compozitor din creaţia căruia aceeaşi Verona Maier a ales un Coral pentru orgă, aducând calmul şi sobrietatea reculegerii şi împăcării; iar în Suita medievală din sec. IX–XII adaptată de Robert Dumitrescu, atmosfera de altă