- Social - nr. 238 / 5 Decembrie, 2013 Inca nu s-au stins ecourile, pro si contra, starnite de concursul de la Scoala Generala nr. 81 din Bucuresti, concurs care a avut ca scop formarea unei clase de tanci de elita la materia matematica. Multi sunt de parere ca acest experiment ar trebui sa se multiplice in progresie geometrica, sa se generalizeze! Ai crede ca tara in care se intampla acest concurs isi doreste sa devina o tara eminamente de matematicieni, o tara de finantisti, de prosperi oameni de afaceri, sau, ma rog, o tara de intelectuali rasati, carora doar matematica, functionalitatea ei le lipsea in stralucitele cariere academice sau practice, pentru a face conexiunile interdisciplinare, judecatile complexe, evaluarile corecte spre a mai urca o treapta de propasire spirituala si materiala! De fapt, in ce societate matura se intampla acest concurs al copiilor? O societate in care oportunismul, parvenitismul, incompetenta, inlocuiesc meritocratia, expertiza, excelenta in specialitate, iar ignorarea, umilirea valorilor reale inlocuiesc respectul, cultul pentru valorile unei natiuni. O societate in care "exista bani si-atata tot”! Bani care acopera anchiloze sufletesti, bani care prefac marlania, nesimtirea, tupeul, vidul de educatie, de civilizatie, in criterii de promovare instant in elitele de mucava ale vremii! Ce semnificatie social-spirituala mai are azi elita, intr-o societate abrutizata, care s-a "despovarat” de sensul moral al existentei? Intr-o tara in care (pseudo)elitele dispretuiesc valoarea, "cartea”, caracterul, ce viitor il asteapta pe micutul gimnazist, de (reala) elita? Sa presupunem ca gimnazistul va invinge contraselectia, ca va invinge curentul potrivnic valorilor reale, ca va rezista conspiratiilor (unele fatise, altele ipocrit mascate in bune intentii), si ca va promova pe rand examenele de licean, student, masterand, cadru universitar, pro