O şcoală din Cluj a găsit o modalitate inedită de a stimula interesul copiilor pentru ştiinţe exacte: a înfiinţat un laborator de robotică. Elevii pot, astfel, să înveţe distrându-se. Acest laborator este deschis şi elevilor altor şcoli din oraş.
Înveţi mai uşor dacă e şi distractiv. Aceasta este ideea care stă la baza înfiinţării laboratorului de robotică. Profesorul Sergiu Dârjan, unul dintre coordonatorii copiilor din echipa de robotică spune că succesul în robotică duce la un succes la mai mare, în matematică, fizică, chimie, biologie, pentru că foloseşte aceleaşi procedee de gândire.
Ideea înfiinţării unui laborator de robotică aparţine unuia dintre părinţii elevilor din Transylvania College din Cluj. Genoveva Hossu nu a fost doar iniţiatoarea proiectului, ci a strâns şi mare parte din fondurile necesare dotării unui laborator de robotică. De fapt, totul a pornit de la bunicul ei, prof. univ. dr. Andrei Albu, care a fost unul dintre fondatorii Universităţii Tehnice din Cluj şi părinte al roboticii din Cluj.
Elevii care fac parte din echipa de robotică a Transilvania College au avut ocazia, săptămâna trecută, să îşi arate îndemânarea în construirea şi mânuirea roboţilor la un concurs internaţional care a avut loc la Debrecen. La concursul de robotică, toată munca a fost depusă de elevi, care nu au avut voie să fie ajutaţi de adulţi. Clujenii au luat locul 4 la concurs.
Laboratorul de robotică este deschis şi elevilor altor şcoli din oraş care se pot înscrie în programele de after school.
Reportaj realizat de Bianca Pădurean
O şcoală din Cluj a găsit o modalitate inedită de a stimula interesul copiilor pentru ştiinţe exacte: a înfiinţat un laborator de robotică. Elevii pot, astfel, să înveţe distrându-se. Acest laborator este deschis şi elevilor altor şcoli din oraş.
Înveţi mai uşor dacă e şi distractiv. Aceasta es