Piaţa de snacking a atins valoarea de 367 miliarde de dolari în Europa, în creştere cu 50% mai mult decât piaţa de consum, arată datele companiei Mondelez International.
Potrivit reprezentanţilor Mondelez, compania deţine un procent de 34% din această piaţă, prin categoriile în care activează.
Gerard Chandran, directorul general al Mondelez România, declară: "Informaţiile obţinute în urma acestor studii ne-au ajutat să înţelegem mai bine comportamentul consumatorului, respectiv momentele de consum şi modul în care mărcile şi produsele noastre pot satisface nevoile de consum. În al doilea rând, am aplicat ceea ce am învăţat legat de snacking la brandurile noastre pentru a accesa noi oportunităţi de consum. De exemplu, Mondelez International a introdus pe piaţă biscuiţii Belvita, un produs inovator, ce a fost dezvoltat special pentru micul dejun. Am reuşit astfel să creăm o nouă ocazie de consum pentru biscuiţi".
Snacking-ul reprezintă o nouă tendinţă esenţială în comportamentul de consum. În timp ce în Europa, fructele şi ciocolata se află în topul celor mai consumate produse din categoria snacks-urilor, pentru consumatorii români cel mai des consumat snack este cafeaua, urmată de fructe şi ciocolată, potrivit unor studii realizate la nivelul acestei pieţe.
Motivele care stau la baza snacking-ului corespund nevoilor fizice (40%), emoţionale (45%) şi de stimulare mentală (15%) ale consumatorilor. Conform studiilor citate, doar 10% din produsele pentru snacking sunt consumate "on the go", restul fiind consumate acasă. Astfel, segmentul de snacking are o pondere de 46% în consum, restul de 54% fiind mesele fixe.
Mondelez International a consemnat, anul trecut, un venit de 35 miliarde de dolari, fiind prezentă în 165 de ţări.
Compania, prezentă pe piaţa locală din 1994, are în portofoliul său brandurile Jacobs, Nova Brazilia, Milka, Poi