În cea de-a treia etapă a proiectului „De la suflet la suflet”, prin care elevii cu deficienţe, în special cei cu autism, sunt învăţaţi să socializeze, cei trei câini ai şcolii de dresaj Nechita au împărţit cadouri copiilor de la Centrul de Educaţie Incluzivă nr. 1.
Proiectul, demarat la începutul anului şcolar, a presupus interacţiunea lunară cu cei 133 de elevi cu tulburări în spectrul autist de la Centrul de Educaţie Incluzivă nr.1, iar acum, în preajma sărbătorilor de iarnă elevii au primit cadouri aduse chiar de câini.
Special dresaţi pentru terapie, câinii au fost extrem de jucăuşi la vederea copiilor, lăsându-se mângâiaţi de elevi, care i-au aplaudat la fiecare giumbuşluc.
"Acum căţeii aduc cadouri copiilor. Organizăm un spectacol, cei mici vor fi pe grupe de data aceasta, nu ca în prima etapă când au fost toţi împreună. Vom face un mic spectacol, le aducem cadouri, o mică surpriză pentru ei. Citeşte şi
De zece ani se ocupă de dresarea câinilor pentru terapia canină
Am avut rezultate deosebit de bune pe parcursul acestor luni. Am fost deosebit de încântaţi şi noi şi copii, de aceea continuăm cu plăcere. E prea devreme să spunem că se simte o remediere a deficienţelor, dar cei mici sunt foarte entuziasmaţi să vadă animalele, sunt deschişi la terapie", spune Claudia Pantiş, dresor.
"Pentru copii este foarte important, având în vedere că aceşti câini sunt dresaţi special. Acestor copii, prin natura bolilor pe care le au, natura patologică, le este destul de greu să relaţioneze, în special în plan social. De aceea, un câine îl ajută foarte mult să creeze legătura între părinte, profesor, copil şi atunci câinile este un mijloc, o unealtă, care ne ajută foarte mult ca elevul să exploreze această zonă în care ele este deficitar", spune Daniel Dragne, psiholog.
"E un proiect atât de drag mie şi de aceea l-am numit De la Suflet la Suf