În România, traseele autostrăzilor se modifică funcție de ce baron trebuie să ajungă acasă pe autostradă. “Se mai trage cu carioca câte o dungă, unind orașele României”, susține vicepreședintele Partidului Democrat Liberal, deputatul Cezar Preda.
Premierul Ponta a prezentat, marți, în Parlament, strategia autostrăzilor prioritare ce ar trebui să fie realizate până în 2018. Ponta, în prezentarea sa
din Parlament, a prezentat o hartă cu autostrăzile după tipurile de fonduri ce ar urma să fie folosite la construcția lor. În același timp, aceeași prezentare și strategie a fost trimisă la presă de către Guvern și, în acea formă, a circulat și în toata în mass - media. Ulterior, pe site-ul Guvernului, a fost publicat un document diferit, cu o hartă modificată și care prezenta un nou tronson de autostradă spre Moldova și o altă autostradă spre polul Galați-Brăila.
Astfel, de la o oră la alta, s-a șters legătura dintre Buzău și Galați, prin Brăila, apărând în schimb, în continuarea autostrăzii Ploiești –Buzău un tronson spre moldova, prin Vrancea, spre Brăila, prin Galați.
În prezentarea strategiei de autostrăzi până în 2018 pe care a făcut-o marți în Parlament, premierul Ponta a vorbit de o autostradă facuta pe fonduri europene nerambursabile de la Ploiești spre Buzău și Focșani. Din această autostradă ar urma să se continue cu o altă șosea de mare viteză realizată în totalitate de la bugetul de stat și care să unească polul Galați - Brăila de rețeaua de autostrăzi.
Ca să-și susțină discursul, premierul Ponta a venit și cu o prezentare vizuală, o hartă cu toate tronsoanele de autostrăzi prioritare până în 2018 în funcție de tipurile de fonduri folosite. Cu toate acestea, pe harta prezentată era stipulată o autostradă Ploiești - Buzău, punct din care se continua cu un drum expres spre Brăila și apoi spre Galați.
Aceeași hartă și pr