Din 10 iulie 2013, primul tronson al ocolitoarei Braşovului a intrat în conservare, după ce firma care executa lucrările, Alpine Bau Gmbh a intrat în insolvenţă. Lucrările nu au fost definitivate decât în proporţie de 56%, iar, de atunci, Compania de Drumuri nu a reuşit încă să organizeze o nouă licitaţie. Şeful Direcţiei Judeţene de Drumuri şi Poduri Braşov, Viorel Costea, a precizat că pentru conservarea lucrărilor efectuate se cheltuiesc 10.000 de lei lunar, bani care se duc de fapt pe paza lucrărilor pentru a evita dispariţia unor componente sau distrugerea lor. „Sperăm ca până în primăvară să se desemneze noul constructor, fiindcă în contract nu era prevăzut să preia lucrarea următorul clasat la licitaţie şi cred că o firmă bună va reuşi să definitiveze proiectul în maximum patru luni”, a explicat Costea. Acesta a ţinut să sublinieze faptul că de fapt, Compania Naţională de Drumuri şi Autostrăzi Naţionale (CNADNR) nu pierde nici un leu, fiindcă Alpine a avut garanţie şi va plăti penalităţi.
Nici măcar gropile de pe drumul CET-ului nu se vor asfalta
Totodată, acesta a precizat că, deocamdată, nu se va interveni cu lucrări de reparaţii pe „ocolitoarea provizorie”, care traversează Drumul CET-ului şi Fundătura Hărmanului, până când tronsonul I, dintre DN 1, intrarea în Braşov dinspre Predeal, şi DN 11, ieşirea din Braşov spre Hărman, va fi finalizat. „Ne vom ocupa şi de această porţiune în momentul în care vom relua lucrările pe tronsonul I. Ştiu că acum se mai circulă şi anormal pe acolo, se depun gunoaie, am avut corespondenţe cu toate primăriile pe tema asta”, a precizat directorul filialei locale a Companiei de Drumuri.
Până la data de 3 decembrie 2013, suma datorată de către Alpine Bau GmbH CNADRN se ridică la valoarea de 33.816,30 lei, reprezentând dobânda pentru nerecuperarea avansului acordat. „La această sumă se va adăuga valoarea lucră