Se închide anul. Să aruncăm o privire în sondajele de audienţă TV din noiembrie! Grilele de programe au atins „turaţia maximă“. (În decembrie, vom sta cu ochii pe ofertele supermarketurilor, aşa încât nu va fi o lună relevantă pentru consumul de televiziune.)
Cele cinci televiziuni ale grupului Intact (Dan Voiculescu) – trei Antene, Euforia şi GSP TV – deţin o cotă cumulată de piaţă de 22,27% în mediul urban (all day). (Măsurătorile sunt realizate de Kantar Media, institutul agreat de piaţa TV din România.) Grupul Pro TV S.A. (şase televiziuni), controlat de americanii de la CME, are o cotă de piaţă de 20,96%. Aşadar, cele două entităţi rivale au mai bine de 40% din audienţa TV urbană din România.
Pro TV rămâne liderul audienţei, cu o medie de 401.000 de telespectatori pe minut (all day), în timp ce principalul său concurent, Antena 1, are 371.000 de orăşeni. Kanal D se află pe a treia poziţie în topul audienţei, cu o medie de 185.000 de telespectatori.
Antena 3 este cea de-a patra televiziune în urban. Şi-a consolidat poziţia pe nişa ştirilor. A câştigat 15.000 de persoane faţă de luna octombrie, ajungând la o medie de 152.000 de telespectatori pe minut. La nivel naţional, Antena 3 a avut 226.000 de telespectatori pe minut (all day), cu un câştig de 24.000 de români.
Cea de-a doua staţie pe nişa ştirilor este România TV, cu un rating de 146.000 pe naţional, respectiv 81.000 în urban. De remarcat că staţia deputatul Sebastian Ghiţă a câştigat pe naţional 20.000 de români faţă de octombrie. (Probabil că meciul Grecia – România a contribuit la acest câştig).
La distanţă mare de cele două canale de ştiri se află B1 TV, cu 64.000 de orăşeni, şi Realitatea TV, cu 48.000 de persoane în urban (all day). B1 TV a avut câştiguri minore în sondajele, în schimb Realitatea TV a pierdut în noiembrie 4.000 de orăşeni.