Piata de snacking a atins valoarea de 367 mld. dolari in Europa, aceasta crescand cu 50% mai mult decat industria FMCG in total. Mondelez International detine 34% din aceasta piata prin categoriile in care activeaza.
Potrivit datelor companiei, in Romania cea mai populara gustare este cafeaua, urmata de fructe si apoi ciocolata. Pe plan local, industria de snacking a atins o valoare de 3,8 mld. dolari, conform Euromonitor.
Spre comparatie, piata de snacking din Polonia are o valoare de 11 mld. dolari, in Cehia de 4 mld. dolari si in Slovacia de 2 mld. dolari.
“In ceea ce priveste consumul de ciocolata Romania este inca in stadiul de adolescenta. In Marea Britanie consumul de ciocolata se situeaza in jurul a 10 kg per capita, in timp ce in Romania consumul a scazut foarte mult din 2005 si pana acum. In prezent, un roman consuma in medie in jur de 1 kg de ciocolata pe an”, au spus reprezentantii Mondelez Romania.
Citeste si:7 idei ca sa ramai concentrat cand muncesti de acasaTOP: Cele mai ingeniose campanii publicitareMicul dejun pentru manageri: Unde si ce mananca sefii de companii
Compania este lider pe piata ciocolatei, a cafelei si biscuitilor dulci cu brandurile Milka, Jacobs si Belvita.
“In termeni de volum vanzarile au crescut in acest an. Economia, desi pozitiva, este inca fragile. Primele trei trimestre au adus o crestere de 10% in volum, respectiv 5,4% in valoare”, a spus Gerard Chandran (foto), director general Mondelez Romania.
Mondelez Romania este prezenta pe piata locala din anul 1994 cu un portofoliu de marci precum Jacobs, Nova Brazilia, Tassimo, Milka, Poiana, Africana, Lu Pepito, Lu Pim’s, Barni, Oreo, Tuc, Belvita.
Mondelez International este lider mondial in ciocolata, biscuit, guma, dulciuri, cafea si bauturi. Compania a raportat anul trecut o cifra de afaceri de 35 mld. dolari.
Piata de snacking a