Piata cardurilor bancare prepaid are mare potential in Romania, in conditiile in care sunt putine tari din Europa care au lansat astfel de carduri. In zona tarii noastre, cele mai dezvoltate piete de prepaid sunt in Turcia si Polonia, a declarat joi Bogdan Spuza, directorul executiv al departamentului marketing si managementul produselor din cadrul BRD.
El a mai spus ca piata romaneasca imita cu o intarziere de 2-3 ani alte tari din regiune. "Am vazut cum se comporta utilizatorii din alte tari precum Polonia si Turcia. Acum vedem momentul oportun pentru astfel de carduri cadou. Cardurile prepaid nu sunt prezente in toata Europa", a mentionat Spuza.
BRD Groupe Societe Generale a lansat cardurile bancare prepaid, care sunt nenominale si pot fi reincarcate cu sume de pana la 10.000 lei pe an. Banca estimeaza ca in anul 2014, circa 50.000 – 70.000 de astfel de carduri vor si oferite cadou de catre clientii institutiei.
Noile carduri nu necesita detinerea unui cont bancar si sunt oferite in doua versiuni: Gift Carduri si Carduri Reincarcabile.
Emise in moneda nationala sub sigla MasterCard, cardurile prepaid sunt destinate clientelei persoane fizice.
Bogdan Spuza, directorul executiv al departamentului marketing si managementul produselor din cadrul BRD, a declarat ca estimeaza ca in 2014 vor fi emise intre 50.000 si 70.000 carduri prepaid, in special din categoria Gift Card.
"Fiind produse noi pe piata, avem asteptari mai mari pentru cardurile Gift, iar pe cele reincarcabile estimam ca vor fi alese de circa 10.000 – 20.000 clienti", a spus Spuza, care a adaugat ca acestea se gasesc in prezent in 50 de sucursale BRD, urmand sa ajunga si in celelalte.
Potrivit oficialului BRD, nu sunt foarte mule tari din Europa care au carduri bancare prepaid, cea mai dezvoltata piata fiind cea din Marea Britani