Tronsonul III de ocolitoare, care leagă DN 13, din zona pieţei de la Stupini, de DN 1, spre Ghimbav, şi DN 73, spre Cristian, are configuraţia unei autostrăzi, însă, deocamdată, au fost impuse restricţii de viteză, respectiv maximum 80 km la oră
Începând de ieri, tronsonul III de ocolitoare a fost deschis traficului, cu o întârziere de mai bine de şase luni, faţă de termenul iniţial. Lucrările au început în primăvara lui 2012, iar investiţia a fost suportată în proporţie de 85%, de Comisia Europeană prin Fondul European de Dezvoltare Regională, restul sumei fiind asigurată de Guvern. Reprezentanţii Companiei de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) au precizat că lucrările au întârziat, din cauza procesului de expropriere, care a durat foarte mult,
ţinând cont, în total, s-au expropriat 326.000 de metri pătraţi, şoseaua trecând şi pe terenuri private, dar şi din cauza necesităţii găsirii unor soluţii tehnice pentru lucrări care nu erau prevăzute, cum ar fi mutarea traseului unei magistrale de gaz, care de fapt a decalat termenul de inaugurare cu o bucată de timp. „Procesul de expropriere a fost destul de dificil, am avut şi o situaţie în care am fost nevoiţi să apelăm la executorul judecătoresc pentru a putea începe lucrările pe respectiva porţiune. Totodată, au trebuit relocate două conducte magistrale, şi lucrarea a fost dificilă ţinând cont că era deja vremea rece”, a explicat Viorel Costea, directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Braşov.
Dotări ca pe orice autostradă
Noua şosea care are o lungime de 6,34 de km, are configuraţia unei autostrăzi, fiind montate chiar şi garduri de protecţie pe margine, astfel ca să fie evitată pătrunderea pe şosea a unor animale, dar şi panouri fonoabsorbante, în zonele de case, astfel ca persoanele care locuiesc în apropiere să nu fie deranjate de zgomotul produs de maşini. Totodată, au