Potrivit raportului realizat de comisia de control a Ministerului Transporturilor care a verificat activitatea CFR SA, mai mult de 1.000 de vagoane aparţinând societăţii de stat şi care sunt trecute în acte nu au putut fi identificate pe teren. În schimb, au fost descoperite mai multe contracte care au fost încheiate şi atribuite ilegal şi profit care exista doar în bilanţ.
Controlul a fost realizat în perioada 20.09.2013 - 15.10.2013, la solicitarea ministrului Transporturilor Ramona Mănescu, şi a avut ca obiectiv verificarea activităţii generale a companiei CFR SA în perioada ianuarie 2012 - septembrie 2013. În raportul întocmit de comisia de control, citat de Ziua News, se arată că bilanţul financiar pe anul 2012 nu a fost realizat corect. Adică, profitul raportat de companie n-a existat. În schimb, CFR SA a înregistrat pierderi de jumătate de miliard de lei. În schimb, managerul privat pus la conducerea companiei CFR SA, respectiv George Micu, a încasat atât salariul de director, în cuantum de 8.900 de euro, echivalentul în lei la cursul BNR de la data efectuării plăţii), cât şi de indemnizaţia de membru CA, respectiv echivalentul în lei a 2.000 de euro net.
"George Micu a încasat în mod necuvenit indemnizaţia de membru al Consiliului de Administraţie, având în vedere că acesta a îndeplinit funcţia de director general al CNCF CFR SA, începând cu data de 16.04.2013, când a devenit şi administrator executiv", se arată în raportul comisiei de control.
De asemenea, din totalul de 2.529 de vagoane de marfă şi uz administrativ din parcul centralizat al CFR SA, comisia de control nu a reuşit să identifice în realitate un număr de 1.096 de vagoane.Un număr de 817 vagoane ar fi trebuit preluate de CFR SA de la Societatea de Administrare Active Feroviare SAAF SA, însă acest lucru nu a mai avut loc, deşi e prevăzut de lege.