Producător de motoare de avion, motociclete, automobile economice sau de lux, motoare pe benzină, diesel sau propulsie electrică, BMW a fost mereu sub semnul transformării. În acelaşi timp, aproape paradoxal, compania este definită de tradiţii puternice, susţinute pe o istorie bogată, aşa cum sunt legendarele motoare de şase cilindri în linie sau grila dublă de radiator care se regăseşte consecvent pe toate modelele din actuala gamă a mărcii. Aceste două exemple au punctul de pornire în BMW 303, un model care în acest an aniversează 80 de ani de la lansare şi a deschis drumul automobilelor mărcii.
Primele maşini
Perioada interbelică a fost una de transformări continue pentru BMW. Compania trece întâi de la producţia de motoare de avion, la motoare de motociclete şi, mai apoi, din 1923, la motociclete. În 1928 achiziţionează uzina Automobilwerk Eisenach şi continuă producţia acesteia de automobile sub licenţă Austin. Apare astfel BMW 3/15 şi, ulterior, BMW 3/20, numele indicând clasa de taxare (3) şi puterea (15 CP, respectiv 20 CP). Modele accesibile, cu motoare de patru cilindri de 750 cmc, respectiv 800 cmc, acestea răspundeau unei pieţe germane cu putere mică de cumpărare, puternic afectată de criza economică. Astfel, până la încetarea producţiei celor două modele în 1934, 25.256 modele BMW 3/15 şi 7.215 modele BMW 3/20 aveau să iasă pe porţile fabricii din Eisenach.
22,9 litri şi… 300 CP
BMW a avut încă de la început o legătură specială cu propulsoarele cu şase cilindri în linie. Primele două motoare care au purtat sigla mărcii veneau într-o astfel de configuraţie şi erau destinate avioanelor. Primul, lansat în 1917, purta indicativul BMW IIIa şi dispunea de o capacitate cilindrică de 19 litri şi o putere maximă de 240 CP. Lansat în 1918, BMW IV dezvolta o putere maximă de 300 CP dintr-o capacitate de 22,9 litri. C