Produsele organice sunt la mare căutare printre consumatorii care aspiră la un stil de viaţă sănătos. Etichetarea „eco“ a unui aliment ne trimite imediat cu gândul la bunătăţile din cămara bunicilor, fără urmă de organisme modificate genetic, hormoni sau chimicale. Un studiu recent arată cât de mult suntem influenţaţi de modul în care este „împachetată“ o astfel de marfă.
Interesul în continuă creştere pentru produsele bio, la nivel mondial, este perfect justificat de nenumăratele avertismente legate de „otrăvurile“ pe care le înghiţim zi de zi, produse umflate cu hormoni, saturate cu antibiotice şi tratate cu pesticide.
Pe de altă parte, concluziile mai multor studii efectuate de Food Standards Agency din Marea Britanie au arătat că diferenţa dintre produsele oganice şi cele obişnuite nu sunt semnificative, cel puţin în ceea ce priveşte aportul de nutrienţi.
O cercetare desfăşurată de Universitatea Gavle din Suedia a scos în evidenţă cât de mult ne schimbă percepţia asupra unui produs numai ideea că acesta este bio.
Mai multor persoane le-au fost oferite spre degustare două tipuri de cafea şi li s-a spus că una dintre ele este bio. După ce au băut ambele ceşti de cafea, subiecţii au fost întrebaţi care li s-a părut mai gustoasă. Toţi au afirmat că aroma cafelei organice a fost mult mai bună decât a băuturii preparate din boabe de cafea obişnuite, asta în condiţiile în care în cadrul experimentului au fost folosite două mărci obişnuite, similare, şi nu organice.
„Acest studiu demonstrează că etichetarea unui produs drept bio ne determină nu numai să scoatem mai mulţi bani din buzunar, fără să ne mai punem vreo întrebare legată de calităţile reale ale acestuia, ci schimbă şi modul în care percepem gustul unui astfel de aliment, presupus de calitate superioară“, a declarat cercetătorul Patrik Sorqvist.
Rezultatele obţinute de Univ