Mazda e pe val în această perioadă, propunând pentru clasa compactă unul dintre cele mai reuşite modele din segment. Dar este noul "3" cu adevărat ireproşabil?
Mazda a aplicat acelaşi limbaj de design ca la modelul superior în gamă numit "6" şi testat de "ring" în primăvara acestui an. Compacta japoneză arată foarte bine atât în fotografii, cât şi în realitate, afişând o compoziţie de forme foarte reuşită. Unul dintre elementele care ies în evidenţă este capota motorului, care este lungă şi mult mai puţin plonjată comparativ cu marea majoritate a modelelor concurente, terminându-se într-o grilă aproape verticală. Din acest motiv, şoferii mai înalţi vor vedea capota de la volan, un amănunt specific ideii clasice de automobil (dar, din păcate, prea puţin întâlnit astăzi), care inspiră un sentiment de soliditate, de încredere. Spatele arată la fel de dinamic, datorită lunetei mult înclinate şi stopurilor frumos desenate, poziţionate destul de sus în ansamblu. Per total, putem spune fără nicio urmă de îndoială că noua Mazda3 este una dintre cele mai arătoase modele din clasa compactă.
Interior complex
Dacă exteriorul este un exemplu de originalitate, nu acelaşi lucru se poate spune însă şi despre habitaclu care, pentru un cunoscător, poate părea o combinaţie de idei regăsite şi în alte cazuri. Tabloul de bord aminteşte de cel regăsit în Volvo V40, display-ul central este similar cu cel prezent în modelele mai ieftine ale lui Mercedes-Benz, iar zona de comandă a sistemului multimedia (cu un controler multifuncţional şi comanda volumului plus alte butoane alăturate) aminteşte de soluţia similară din Audi A3, inclusiv ca poziţionare, în spatele schimbătorului de viteze. Vestea bună e că Mazda s-a inspirat de la producătorii premium, ceea ce transmite instantaneu pretenţiile japonezilor. Vestea şi mai bună este că preţurile nu sunt d