• Unul dintre cele mai valoroase "abonamente" de la RATP ajunge la fabuloasa suma de circa 100.000 de dolari pe luna • Noua generatie a "baietilor destepti" a ajuns la Iasi cu un contract de care regia de transport nu este nici pe departe mandra, dar care ii este vital pentru functionare
In 2012, RATP a deschis o licitatie publica pentru livrarea de energie electrica necesara pentru circulatia tramvaielor la Iasi. Pentru aceasta achizitie a existat un singur ofertant, si anume Tinmar IND, firma care a depus o oferta de aproape 18 milioane de lei pentru furnizarea unei cantitati maxime de 50.000 de MWh pentru o perioada de 4 ani. Mai precis, RATP s-a oferit sa cumpere 1 MWh cu pretul de 350 de lei, in conditiile in care pretul mediu pe piata energiei la momentul respectiv se situa la media de 250 lei MWh.
Acelasi lucru s-a intamplat si in anii precedenti, atunci cand aceeasi firma era singura participanta la licitatii, desi caietele de sarcini pentru licitatie au fost cumparate de companii precum E.ON Moldova sau Fidelis. RATP Iasi este cunoscuta ca fiind un rau-platnic catre furnizori din cauza datoriilor care s-au acumulat in ultimii ani, iar motivul pentru care a fost aleasa aceasta companie este ca accepta intarzierea platilor chiar si cu trei luni. "Noi am fost foarte multumiti de aceasta firma pana acum si chiar ne-au amanat cu plata facturii doua luni pe timp de vara fara a ne percepe penalitati", au spus oficialii RATP Iasi.
Cu toate acestea, restantele inregistrate de RATP Iasi s-au tot adunat, iar datoriile au ajuns la aproape un milion de lei. Contractul dintre regia locala de transport si Tinmar ar trebui onorat o data la doua luni cu suma de 700.000 de lei. La sfarsitul lunii noiembrie, firma din Bucuresti a trimis deja o somatie privind sistarea furnizarii. "Compania Tinmar a trimis o notificare catre RATP Iasi, prin car