Indicele BET ar fi recuperat mai rapid pierderile cauzate de criza financiară din 2008 dacă ar fi avut în componenţă companii industriale, precum producătorul auto Dacia, care a susţinut prin exporturi economia în ultimii ani.
Indicele german DAX, cu o componentă puternic industrială, a bătut maxime istorice în acest an, în timp ce BET-ul, cu o structură dominată de energie şi financiar, este cu 40% sub maximele din 2007.
Producătorul de autoturisme Dacia, controlat de grupul francez Renault, ar putea fi considerat de departe cea mai mare pierdere a indicelui BET. În ultimii trei ani, valoarea companiei care produce marca Duster a crescut cu 33%, până la peste 1,3 miliarde de euro, potrivit anuarului Top 100 cele mai valorose companii din România, realizat de ZF în colaborare cu casa de investiţii Capital Partners. În 2003, când s-a delistat de la bursă, Dacia avea o capitalizare de 213 milioane de euro. Dacia a fost chiar una dintre primele zece companii care compuneau indicele BET în septembrie 1997 când acesta s-a lansat. Continuarea pe ZFCorporate
Indicele BET ar fi recuperat mai rapid pierderile cauzate de criza financiară din 2008 dacă ar fi avut în componenţă companii industriale, precum producătorul auto Dacia, care a susţinut prin exporturi economia în ultimii ani.
Indicele german DAX, cu o componentă puternic industrială, a bătut maxime istorice în acest an, în timp ce BET-ul, cu o structură dominată de energie şi financiar, este cu 40% sub maximele din 2007.
Producătorul de autoturisme Dacia, controlat de grupul francez Renault, ar putea fi considerat de departe cea mai mare pierdere a indicelui BET. În ultimii trei ani, valoarea companiei care produce marca Duster a crescut cu 33%, până la peste 1,3 miliarde de euro, potrivit anuarului Top 100 cele mai valorose companii din România, realizat de ZF în colaborare cu