Piata media din Romania nu are de ce sa se astepte la schimbari spectaculoase anul viitor, dar pe termen mediu consumul media se va schimba pe masura ce vor "ateriza" aici jucatori internationali mari din domeniul video la cerere, vor evolua ecosistemele formate in jurul operatorilor de telecomunicatii, iar producatorii locali de continut se vor adapta in fata dominatiei Google/Youtube sau Facebook. Asa arata "viitorul media" estimat joi de mai multi reprezentanti ai televiziunilor, media online, pietei de publicitate in cadrul conferintei Future of Media.
Conferinta a adus laolalta reprezentanti ai platformelor de tip video on demand. ai pietei de televiziune si online, ai agentiilor de publicitate: Costi Mocanu/Voyo-CME, Gusti Roman/AntenaPlay-Antena Group, Catalin Clemente/SeeNow, Adrian Botan/McCann Worldgroup, Bogdan Prajisteanu - expert media (pana recent seful agentiei MEC Romania), Cristina Sava/Kanal D, Dragos Stanca/ThinkDigital Romania.Ce asteptari au participantii la conferinta in privinta felului cum va evolua industria media anul viitor si pe termen mediu?
Costi Mocanu - Head of Voyo, CME:
Cred ca nu putem sa ne asteptam anul viitor la lucruri spectaculoase. Din punctul nostru de vedere, al celor care realizeaza platforme VOD, provocarea mare va aparea cand un jucator foarte mare va cuteza sa aterizeze pe aici, dar acest lucru cred ca se va intampla in urmatorii cinci ani, nu mai devreme, deoarece sunt alte piete mai interesante decat RomaniaBogdan Prajisteanu:
O piata interesanta este data de rodul economiei locale, exista date pozitive in cazul Romaniei, dar, daca nu exista consum, investitiile vor fi cu frana trasa. Daca va exista o consolidare economica si consumul se deblocheaza, atunci se va discuta altfel si altfel va fi increderea clientilor. Cum vad investitia publicitara in functie de canale? Cred ca in continuare di