Constructorul auto american, General Motors, a anuntat ca, pana la sfarsitul anului 2015, renunta la Chevrolet in Europa, preferand sa-si canalizeze eforturile pe Opel (Vauxhall in Marea Britanie), pariind, totodata, pe dezvoltarea Cadillac.
De la inceputul anului 2016, „marca noastra Chevrolet nu va mai fi prezenta in Europa de vest si de est, din cauza unui model economic delicat si a situatiei economice dificile din Europa”, a explicat General Motors (GM), intr-un comunicat. Chevrolet detine aproximativ 1% din piata europeana, unde a vandut aproape 200.000 de masini in 2012.
GM, care nu reuseste sa obtina profit pe piata europeana, doreste, pe viitor, sa-si concentreze strategia pe Opel si Vauxhall, diminuand, astfel, complexitatea ofertei sale. Anul trecut, activitatile europene ale General Motors au acuzat o pierdere de exploatare de 1,8 miliarde de dolari, dupa cele 747 milioane inregistrate in 2011.
„Aceasta decizie va ameliora perspectivele marcilor Opel si Vauxhall”, a mentionat fabricantul auto american. Hotararea a fost primita cu satisfactie de Opel, care lupta de ani buni pentru a gasi o cale de crestere, eforturi care au insemnat mai multe planuri de restructurare si decizia de inchidere a fabricii de la Bochum, in Germania.
Anuntul GM inseamna, oarecum, succesul patronului Opel, Karl-Thomas Neumann, care, de la venirea sa in martie, lupta pentru a convinge conducerea americana ca pozitionarea Chevrolet s-a apropiat periculos de mult de cea a Opel, antrenand cele doua marci intr-un fel de razboi al preturilor, cu consecinte nefaste pentru grup.