Proiect, încă de la origini, de festival în reţea, susţinut de Arte şi avînd drept piloni organizaţii din Franţa, Germania, Portugalia, Ungaria, Canada şi România, Temps d‘Images e organizat de Colectiv A– ONG membră a East European Performing Arts Platform (EEPAP) şi Informal European Theater Meeting (IETM) –, una dintre organizaţiile fondatoare ale Fabricii de Pensule din Cluj, spaţiu alternativ dedicat artelor, care şi-a format şi îşi extinde, cu fiecare secundă, un public viu şi dedicat. Nu e de mirare, de aceea, că Festivalul are un profil al său marcat, combinînd inteligent experimentul în dans, teatru, instalaţii, arte vizuale, cu dezbaterea deschisă între artişti şi publicurile lor, preponderent tinere şi interesate atît de arte şi de confluenţele lor, cît şi de viaţa socială şi politică ori de întîlnirile posible, acute, urgente ale celor două paliere.
Nu-i, deci, de mirare că Festivalul are un profil bine conturat şi o politică structurată şi consecventă, în deplină coerenţă cu activităţile curente ale Colectiv A, atît în ceea ce priveşte producţia proprie, cît şi în ceea ce priveşte invitaţiile, turneele, vecinătăţile de atitudine etică şi estetică. E şi pricina pentru care, în pofida drasticelor restrîngeri de buget din acest an, care au provocat, fireşte, reducerea participărilor străine la doar patru spectacole, unul de teatru-dans, Notebook (compania Schift – arts in movement, Germania/Franţa), altul sub forma unei conferinţe performative, Turul corupţiei (Petr Šurek, Cehia), altul de dans contemporan, Re: Accumulation (Komuna//Warszawa, Polonia) şi, în fine, unul al Teatrului Spălătorie de la Chişinău, Clear History, un concept de Nicoleta Esinencu, Temps d’Images a lansat în urmă cu trei ani o secţiune numită „Platforma independentă de artele spectacolului“, cuprinzînd nu numai spectacole, ci şi prezentări de proiecte sociale, lansăr