Conservatorii cancelarului german Angela Merkel şi social-democraţii au convenit, după mai multe săptămâni de negocieri, introducerea unei taxe de autostradă pentru şoferii străini, în cadrul acordului de formare a coaliţiei de guvernare, transmite Mediafax.
Şoferii din ţările vecine s-au arătat nemulţumiţi de acest plan, deoarece consideră că Germania subminează libera circulaţie.
Mike Pinckaers, purtător de cuvânt al asociaţiei şoferilor olandezi, declară: "Am transformat Europa într-un loc în care traficul se desfăşoară liber, iar acum îl punem în pericol. Dacă Germania introduce o astfel de taxă, alte ţări i-ar putea urma exemplul, creând diviziuni şi o posibilă erodare a spiritului european".
Germania a inaugurat prima autostradă din Europa destinată automobilelor, în anul 1921. Tradiţia vitezei nelimitate este pusă în pericol din cauza stagnării, în termeni reali, a sumelor alocate drumurilor, podurilor, căilor ferate şi transporturilor publice, în timp ce traficul de pasageri a crescut cu 27%, iar cel de mărfuri cu 75%, potrivit datelor Ministerului Mediului şi institutului german de cercetări DIW.
Taxa ar afecta în special străinii care locuiesc în apropierea graniţelor statelor lor cu Germania şi care se deplasează frecvent în această ţară, mai arată sursa citată.
"Ar fi incorect ca taxa să fie aplicată doar străinilor. O mulţime de oameni ar fi afectaţi, iar traficul ar fi deviat pe şosele care traversează multe sate mici", apreciază o localnică, Elisabeth Jaeger, din Dornbirn, Austria.
Ministrul Transporturilor din Austria, Doris Bures, a avertizat că va da în judecată Germania la Curtea Europeană de Justiţie, dacă şoferii străini vor fi discriminaţi, relata publicaţia Kronen Zeitung, la sfârşitul lunii trecute.
Italia şi Franţa impun plata de taxe la puncte de încasare de pe autostrăzi, în timp ce în Elveţia şi A