Șoferii străini care tranzitează Germania vor plăti o taxă de autostradă, după ce autoritățile de la Berlin au luat o decizie în acest sens, după mai multe săptămâni de negocieri.
Inroducerea taxei a fost convenită după dezbateri aprinse între conservatorii cancelarului german Angela Merkel şi social-democraţi. Detaliile sunt vagi, înainte de preluarea efectivă a guvernării de către noua coaliţie, care va avea loc după ce membrii Partidului Social-Democrat (SPD) vor vota acordul pe 12 decembrie, singura prevedere clară fiind că taxa nu va genera costuri suplimentare pentru germani, relatează Bloomberg.
Planul a fost primit cu nemulţumire de şoferii din ţările vecine, care spun că Germania subminează libera circulaţie. Chiar şi germanii pun sub semnul întrebării această taxă care ar aduce venituri de circa 260 de milioane de euro, potrivit unei estimări a clubului auto german ADAC, sumă insuficientă pentru acoperirea costurilor de îmbunătăţire a infrastructurii.
"Am transformat Europa într-un loc în care traficul se desfăşoară liber, iar acum îl punem în pericol. Dacă Germania introduce o astfel de taxă, alte ţări i-ar putea urma exemplul, creând diviziuni şi o posibilă erodare a spiritului european", a declarat Mike Pinckaers, purtător de cuvânt al asociaţiei şoferilor olandezi, ANWB, notează Mediafax.
Germania a fost pionier al transporturilor, atunci când a inaugurat prima autostradă din Europa destinată automobilelor, în 1921. Autobahn, care deseori nu are limitări de viteză, a creat o cultură a automobilismului, ajutând BMW, divizia Mercedes-Benz a grupului Daimler şi brandurile Audi şi Porsche ale Volkswagen să domine piaţa maşinilor de lux.
Tradiţia vitezei nelimitate este pusă în pericol din cauza stagnării, în termeni reali, a sumelor alocate drumurilor, podurilor, căilor ferate şi transporturilor publice, în timp ce traficul de