Dacă anul trecut doar 31% dintre români au cumpărat cu ocazia Black Friday, în acest an procentul acestora a depășit 50%. Cele mai cumpărate produse au fost electrocasnicele (24%), calculatoarele & accesoriile PC (18%) și electronicele (13%).
Pentru Emag au optat 38% dintre cei care au făcut cumpărături cu ocazia Black Friday, locurile 2 și 3 fiind ocupate de Altex și Flanco, însă la mare distanță de primul clasat, cu 12% și, respectiv, 11%, potrivit unui studiu al Exact Cercetare și Consultanță.
Numărul mediu de produse cumpărate cu ocazia Black Friday a fost de 2,3, la fel ca și în anul anterior (când s-a înregistrat un număr mediu de produse cumpărate de 2,4), însă suma medie cheltuită în acest an a fost de 935 lei, în creștere semnificativă comparativ cu anul 2012, când aceasta se situa la un nivel de 690 lei. Un procent de 27% dintre cei care au făcut cumpărături anul acesta cu ocazia reducerilor, au optat pentru produse cu prețuri cuprinse între 100-300 lei, în timp ce 16% au cumpărat produse al căror cost se încadrează în categoria 300-500 lei. La rândul lor, 11% dintre cumpărători au achiziționat produse cu prețuri cuprinse între 700-1000 lei, acest procent fiind similar și în cazul celor care au beneficiat de un buget mai mare, de peste 2000 lei.
Cât de mulțumiți au fost românii de reducerile aplicate cu ocazia Black Friday 2013?
În ceea ce privește procentul de reducere practicat de Black Friday, 74% dintre cumpărători s-au declarat nemulțumiți. Peste 27% dintre cei care au făcut cumpărături cu această ocazie consideră că au beneficiat de o reducere cuprinsă între 10% - 20%, iar 25% de un discount de 5% - 10%. Un procent de 40% dintre românii care au ales să facă cumpărături cu ocazia Black Friday se așteptau însă ca reducerile aplicate să fie mai mari, de circa 40% - 50%.
86% dintre cei care a