Daniel Mocanu a intrat în afaceri la 26 de ani şi a avut nevoie de 20 de ani pentru a ajunge la vânzări de peste 25 de milioane de euro.
La începutul anilor ’90 era cerere de orice. Trebuia să ai de unde să aduci pentru că găseai sigur cumpărători„, îşi aminteşte Daniel Mocanu la aniversarea a două decenii de antreprenoriat. La 25 de ani, antreprenorul absolvea Facultatea de Autovehicule Rutiere şi, după un an în care a lucrat pentru furnizorul de echipamente HoReCa Fresco, a simţit potenţialul pieţei şi a decis să pornească la drum un business propriu. A început să vândă în Ploieşti, Iaşi şi Craiova dozatoare de suc, aparate de îngheţată şi lăzi frigorifice pe care le cumpăra de la un furnizor prezent pe piaţa locală. În Ploieşti, businessul era administrat de el şi familia sa, în timp ce în Iaşi şi Craiova lucra cu mai mulţi prieteni.
„Farmecul anilor ’90, în special al primilor trei ani de business, era că nu ştiam semnificaţia termenului discount. Nu exista în vocabularul de business de la acea vreme.„ Într-o perioadă când România abia începea să se acomodeze cu ideea de capitalism, Daniel Mocanu îşi aminteşte că vindea 23 de aparate pe zi, deşi avea cerere de 50-60: „Ne aşteptau când veneam cu marfa şi o descărcam din camion chiar cu ajutorul clienţilor". Deşi iniţial vindea doar echipamentele, treptat afacerea s-a dezvoltat şi a început să vândă şi ingredientele pentru suc şi îngheţată.
A pornit în afaceri alături de familia sa. Erau patru: el, mama, tatăl şi fratele său. Destul de repede au ajuns să fie distribuitorul celui mai mare importator de produse din această gamă, care erau aduse din Italia. Îşi aminteşte că o maşină de îngheţată se vindea cu 7.316 dolari plus TVA: „Se făcea profit încă de atunci„, povesteşte antreprenorul, comparând marja de profit de 75% din anii ‘90 cu cea de 7% pe care o are acum businessul DAAS. Însă