La fiecare vizită la benzinărie, şoferii români îngroaşă încasările statului cu aproape jumătate din preţul carburantului cumpărat.
Deşi alte ţări ale Uniunii Europene au o pondere a taxelor pe benzină mai mare, românii resimt cel mai mult această povară, din cauza salariilor mici. De anul viitor, însă, taxele vor atârna şi mai greu, după introducerea accizei de șapte eurocenţi.
Accizele şi Taxa pe Valoare Adaugată reprezintă, în România, aproape jumătate din preţul unui litru de benzină. Doar în Malta, Luxemburg şi Bulgaria, taxele sunt mai reduse.
Cel mai mult încasează Olanda, Marea Britanie şi Suedia, unde aceste biruri ajung chiar şi la 61% din preţul benzinei.
De anul viitor, ponderea taxelor pe benzina cumpărată va creşte până la 55%, după ce va intra în vigoare taxa de șapte eurocenţi. Litrul de benzină va costa 6,53 lei, faţă de 5,6 lei, în prezent.
Un preț mult prea mare pentru români, care trebuie să plătească pentru un plin, deci 50 de litri de benzină, 17% dintr-un salariu mediu, faţă de doar 3%, în Suedia.
(Sursa: digi24.ro) La fiecare vizită la benzinărie, şoferii români îngroaşă încasările statului cu aproape jumătate din preţul carburantului cumpărat.
Deşi alte ţări ale Uniunii Europene au o pondere a taxelor pe benzină mai mare, românii resimt cel mai mult această povară, din cauza salariilor mici. De anul viitor, însă, taxele vor atârna şi mai greu, după introducerea accizei de șapte eurocenţi.
Accizele şi Taxa pe Valoare Adaugată reprezintă, în România, aproape jumătate din preţul unui litru de benzină. Doar în Malta, Luxemburg şi Bulgaria, taxele sunt mai reduse.
Cel mai mult încasează Olanda, Marea Britanie şi Suedia, unde aceste biruri ajung chiar şi la 61% din preţul benzinei.
De anul viitor, ponderea taxelor pe benzina cump