Temă de casă pentru specialiştii din primărie trasată de edilul Emil Boc. Şefii de direcţii
şi servicii au fost puşi să înceapă să lucreze şi să testeze un traseu exclusiv pentru mijloacele
de transport în comun.
În 2014, acesta ar putea fi pus în practică, s-ar prevedea bani pentru lucrări de infrastructură, în aşa fel încât autobuzele şi troleibuzele să aibă benzi speciale, ca în oraşele europene, estimează edilul Emil Boc.
Angajaţii primăriei membri în Comisia de sistematizare a circulaţie au fost activaţi şi puşi să contribuie la revoluţia transportul în comun din oraş, anunţată ca prioritate de primar. Boc a cerut specialiştilor de la Direcţia tehnică să vină cu un studiu, până în luna ianuarie, prin care să aducă soluţii pentru îmbunătăţirea timpilor de transport din oraş. Primul pas - creionarea de trasee rezervate pentru mijloacele de transport în comun. „Trebuie să regândim ce avem şi să avem în vedere ce fac oraşele europene. Avem nevoie de o soluţie pentru asigurarea de benzi speciale pentru transportul în comun. În primul rând trebuie să aveţi în vedere axa Est-Vest. Faţă de ceea ce avem ce ar mai putea fi făcut pentru ca autobuzele să aibă benzi dedicate. Doar după ce vom avea un transport de calitate, putem discuta cu cetăţenii şi să instituim şi o politică de parcare în zona centrală. Dacă omul merge din Mănăştur la 07:40 atunci să aibă siguranţa că la 08:00 este în Gheorgheni dacă ia autobuzul", a subliniat edilul.
Directorul tehnic Virgil Poruţiu, şeful de la drumuri urbane, Gabriela Cora, împreună cu şeful de la siguranţa circulaţiei, Mirela Mărincean, au primit misiunea să privească oraşul cu ochi de specialişti şi să pună pe masă o soluţie. „Să aveţi în vedere şi lucrări de infrastructură, poate sunt zone unde trebuie mutaţi stâlpi sau sunt alte lucrări, în aşa fel încât să putem avea benzi separate pentru autobuze.