Reprezentanţii Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă Prahova organizează, în data de 10 decembrie 2013, ZIUA PORŢILOR DESCHISE, marcând împlinirea a 15 ani de la înfiinţarea ANOFM.
În anul 1998, pe 10 decembrie, a avut loc prima întâlnire a Consiliului de Administraţie al Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă (ANOFM), informează reprezentanţii instituţiei într-un comunicat de presă.
Pentru a marca evenimentul, AJOFM Prahova organizează „Ziua Porţilor Deschise" la sediile din Ploieşti, Câmpina şi Vălenii de Munte ale agenţiei. În această zi, între orele 10.00 şi 14.00, reprezentanţii instituţiei vor oferi persoanelor interesate informaţii legate de specificul activităţii Serviciului Public de Ocupare, drepturile şi obligaţiile persoanelor aflate în evidenţele AJOFM Prahova, precum şi facilităţile prevăzute de lege pentru încadrarea diferitelor categorii de şomeri.
Tot cu această ocazie, preşedintele ANOFM, Cristiana Barbu, a transmis un mesaj public. Iată mesajul integral.
« În cei 15 ani de activitate ai Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă, societatea românească a trecut prin ample schimbări, s-a confruntat cu exodul forţei de muncă către ţările occidentale, cu creşteri ale nivelului de trai, dar şi cu efectele nedorite ale crizei economice şi financiare, ce au afectat statele civilizate : şomaj în creştere, blocaj pe piaţa muncii, reduceri de personal şi de buget în instituţiile publice, dar şi în companiile private, ieşirea de pe piaţă a unor angajatori, apariţia unor conflicte sociale majore etc.
In toţi aceşti ani, ANOFM a parcurs diferite etape de transformare şi dezvoltare, în demersul său de a se adapta cerinţelor şi exigenţelor reale ale societăţii în slujba căreia îşi desfăşoară activitatea, de a se prelua bune practici, modele de succes ale instituţiilor similare din state membre cu vechi