Elevii români au rezultate submedii la evaluările internaţionale, iar publicarea rezultatelor la testele PISA (în care România a ieşit în 2012 pe locul 45 din 65 de state participante) confirmă acest lucru.
Deşi, de regulă, românii sunt consideraţi buni la matematică - iar olimpicii internaţionali din fiecare an sunt dovada acestui fapt -, în mod paradoxal testele internaţionale care evaluează nivelul mediu de pregătire al elevilor anulează această ipoteză.
Testarea PISA, care evaluează performanţele elevilor de 15 ani la materii precum matematică, ştiinţe sau lectură, pune mai mult accent pe abilităţile elevilor de a se descurca practic în anumite situaţii (de exemplu, să găsească metodele de a rezolva o problemă de matematică) decât pe teorie (adică pe aplicarea unei formule pe care au învăţat-o), de aceea, spun profesorii, elevii români au rezultate mai scăzute.
În plus, salariile mici ale profesorilor şi bugetul scăzut alocat educaţiei în România au accentuat această lipsă de interes pentru performanţă în educaţie, mai spun specialiştii. Continuarea pe ZFCorporate
Elevii români au rezultate submedii la evaluările internaţionale, iar publicarea rezultatelor la testele PISA (în care România a ieşit în 2012 pe locul 45 din 65 de state participante) confirmă acest lucru.
Deşi, de regulă, românii sunt consideraţi buni la matematică - iar olimpicii internaţionali din fiecare an sunt dovada acestui fapt -, în mod paradoxal testele internaţionale care evaluează nivelul mediu de pregătire al elevilor anulează această ipoteză.
Testarea PISA, care evaluează performanţele elevilor de 15 ani la materii precum matematică, ştiinţe sau lectură, pune mai mult accent pe abilităţile elevilor de a se descurca practic în anumite situaţii (de exemplu, să găsească metodele de a rezolva o problemă de matematică) decât pe teorie (ad