Inspectorii Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) au depistat mai multe nereguli ale antigelului și lichidului pentru curățarea parbrizului, comercializate în magazine.
Pentru a evita neplăcerile generate de cumpărarea unui produs neconform, ANPC vine cu o serie de sfaturi pentru deținărorii de autoturisme.
ANPC îi sfătuiește pe consumatori să cumpere aceste produse numai din magazine sau raioane specializate, unde se eliberează bon, factură sau chitanță fiscală. Astfel de documente sunt necesare în cazul unei reclamații.
Consumatorii mai sunt sfătuiți să schimbe antigelul, numai în service-uri autorizate.
De asemenea, să fie cumpărat antigelul recomandat de producătorul auto sau unul echivalent tehnic, conform cărții tehnice a autovehiculului.
Ambalajul antigelului și al lichidului pentru parbriz trebuie să conțină datele producătorului, importatorului sau distribuitorului, respectiv numele sau denumirea comercială ori marca de comerț, adresa completă și numărul de telefon.
Înainte de folosire, consumatorul este sfătuit să citească instrucțiunile de utilizare și atenționările de evitare a anumitor pericole, precum și măsurile de precauție speciale, și să le respecte.
ANPC mai recomandă consumatorilor să evite să cumpere produse în ambalaje ca cele utilizate pentru alimente, hrană pentru animale, produse medicinale sau cosmetice.
Sfaturile vin în contextul în care ANPC a controlat recent 647 de comercianți care vând lichid de parbriz și antigel, iar la 394 dintre ei s-au depistat abateri de la prevederile legale.
Inspectorii au aplicat 424 de sancțiuni, dintre care 239 amenzi contraventionale în valoare de 676.500 lei și 185 avertismente.
Au fost luate 208 măsuri de oprire temporară de la comercializare pentru produse în valoare de 116.128 lei și 19 măsuri de oprire definitivă, pentru produ